Dudas bcn-new York con british+virgin

Transfers, Taxi, Metro, Bus, Metrocard, Limousine, Rent A Car,...
Todo sobre el transporte en Nueva York.

Moderador: guiadenuevayork.com

mmolinero

Dudas bcn-new York con british+virgin

Mensajepor mmolinero » 17 Oct 2011 12:18 pm

Primero de todo, agradecer a todos la información contenida en el foro..... Cualquiera se la acaba :) . Llevo semanas leyendo y no paro..... Es mi primera vez en NY y no me gustaría perderme lo esencial.( y espero k haya una segunda vez, por que veo que no me dará tiempo a verlo todo).

Tengo una serie de dudas sobre el vuelo y el transbordo:

Tanto en la ida como en la vuelta tengo k cambiar de terminal. En uno tengo unas 5 horas y en la vuelta tengo 3 horas. Cual es la mejor forma de cambio de terminal? El tren? Con lo cual supongo que hay que salir de la primera terminal y volver a pasar aduanas y control de tarjetas de embarque en la segunda? (como si fuese directamente a la terminal)....

Otra pregunta, cuando coja las tarjetas de embarque en bcn ya me asignaran los asientos del vuelo de londres-ny?

Muchas gracias a todos.

jfkny

Re: Dudas bcn-new York con british+virgin

Mensajepor jfkny » 17 Oct 2011 01:25 pm

Supongo que al volar con British volarás a Heathrow, y también doy por sentado que el siguiente vuelo con Virgin sale del mismo aeropuerto no?. Si es así en la página del aeropuerto te dirán con claridad como trasladarte de terminal a terminal. En algunos aeropuertos el cambio en tránsito se hace sin salir, en otros hay que salir y como muy bien dices pasar por todos los controles. Yo en el caso de Heathrow no te puedo decir mucho a día de hoy ya que hace mucho que no lo uso y cuando lo usé fue para trayectos desde y hacia España por lo que cambiar de terminal no era preciso.

Para el cambio de terminales el tiempo que mencionas me parece mas que sencillo, caso distinto sería , como algunos que yo conozco, que volaban en vuelos baratos a Londres y tenían que cambiar de aeropuerto.

Lo de los asientos generalmente, aunque eso igual va en función de la compañía con la que vueles, se suelen reservar con antelación, de no ser así en el aeropuerto te los asignarán o tu mismo incluso podrás hacer el check in el día antes del vuelo si existe esa posibilidad

No te preocupes que no vas a tener ningún problema ya que tiempo tienes de sobra disfruta del viaje y si algo mas necesitas pregunta que por aquí siempre alguien te ayudará

Saludos
Si hubiera aprendido educación no habría tenido tiempo de aprender nada más ( Cornelius Vanderbilt)

mmolinero

Mensajepor mmolinero » 17 Oct 2011 02:08 pm

Muchas gracias. Si, los cambios son el mismo aeropuerto, heathrow.
A ver como va todo. Intentare el día antes hacer el checkin online.

Muchas gracias por la repuesta.

milita50

Mensajepor milita50 » 18 Oct 2011 03:52 am

mmolinero escribió:Muchas gracias. Si, los cambios son el mismo aeropuerto, heathrow.
A ver como va todo. Intentare el día antes hacer el checkin online.

Muchas gracias por la repuesta.

¿en que fechas viajas? porque yo vuelo exactamente igual que tu, british+ virgin a la ida y a la vuelta, llego a terminal 5 de Heathrow y salgo hacia NY de la terminal 3 y la vuelta al contrario, en ambos casos tengo una escala de 4 horas. Bueno ya me contaras. Se me olvidaba yo viajo a primeros de Diciembre, según me dijo alguien en el foro virgin es una muy buena compañía. Un saludo

mmolinero

Mensajepor mmolinero » 18 Oct 2011 06:24 pm

Yo viajo del 2 de diciembre al 11. Salgo el 2 a las 10.10 dese el prat, con los mismos transbordos que tu. Tu cuando vuelos?

A mi también me han dicho que virgin esta muy bien. A ver que nos encontramos....

Saludos.

milita50

Mensajepor milita50 » 19 Oct 2011 02:31 am

mmolinero escribió:Yo viajo del 2 de diciembre al 11. Salgo el 2 a las 10.10 dese el prat, con los mismos transbordos que tu. Tu cuando vuelos?

A mi también me han dicho que virgin esta muy bien. A ver que nos encontramos....

Saludos.

Hola mmolinero, yo viajo del 3 al 10 de diciembre desde madrid, mi avión sale creo que a las 10,45 h, ¡ que lastima !, no podremos informarnos con respecto a las escalas y cambio de terminales, espero que no sea muy lioso, si te enteras de algo por favor coméntalo en el foro, yo así lo haré, que tengas un buen viaje. Un saludo

mmolinero

Mensajepor mmolinero » 19 Oct 2011 04:40 am

ok, cuando llegue (o en el aeropuerto si hay wifi) te comento.

Entiendo que no debe haber mucho problema, pero quien sabe :D

Saludos y que tengas buen viaje....

jfkny

Mensajepor jfkny » 19 Oct 2011 05:03 am

Aquí os adjunto informacion sobre cambios de terminales en el aeropuerto de Heathrow ( por si pudiera ser de interes)

Getting around Heathrow

Fast, convenient transfers are available between Heathrow Airport's four terminals.

Terminals 1 and 3 are a short walk from each other. Terminals 4 and 5 are served by free trains and buses.

Are you a connecting passenger?

If your ticket was purchased as a flight connection and any baggage is checked through to your final destination, you will normally use dedicated transfer buses within the passenger-only zone. In this case you should follow the advice given in our Flight Connections pages.

Routes between terminals
Between Terminals 1 and 3
Terminal 1 or 3 to Terminal 4
Terminal 1 or 3 to Terminal 5
Terminal 4 to Terminal 5

Heathrow Terminals 1 and 3 are close together at the centre of the airport and linked by a pedestrian underpass with moving walkways. Just follow the signs for your terminal. Walking time is approximately 11 minutes.

[Back to top]

Use the Heathrow Connect rail shuttle for a convenient transfer between terminals. Trains run approximately every 30 minutes and the journey takes about six minutes. Please ensure you board the correct train, as Heathrow Express services also serve Terminal 5 and London Paddington.

Heathrow Central is between Terminals 1 and 3, which are a few minutes' walk away via underground walkways and signposted from the platforms. The Terminal 4 rail station is in the basement of the terminal and linked to check-in and arrivals by lifts and escalators.

Alternatively, the 555 bus runs every 19 minutes between the terminals. The transfer is free and buses stop close to the terminals.

Terminals 1 or 3 to Terminal 5

Use Heathrow Express trains for a free transfer between Heathrow Central and Terminal 5. This quick, convenient service runs every 15 minutes and the journey takes about three minutes. Please ensure you board the correct train as Heathrow Express also runs non-stop to London Paddington.

Heathrow Central is between Terminals 1 and 3, which are a few minutes' walk away via underground walkways and are signposted from the platforms. The Terminal 5 rail station is in the basement of the terminal and linked to check-in and arrivals by express lifts.

Alternatively, the 441 bus provides a free transfer between the terminals, taking 10 and 20 minutes. The N9 night bus, which runs between 23:55 and 04:55 (times vary at weekends), also takes ten minutes.

Services stop at the Terminal 5 bus station (next to the terminal) and the Heathrow central bus station (between Terminals 1 and 3).

Please be advised, bus service 441 travels from Terminal 4 to Heathrow Central and also from Terminal 4 to Englefield Green. The front of the bus will be clearly marked with its destination, but if you are unsure, please check with the driver.

[Back to top]
Terminal 4 to Terminal 5

Free bus transfers are available between the terminals, taking 12 to 15 minutes. Services 482 and 490 stop outside Terminal 4 and at the Terminal 5 bus station (next to the terminal building). Alternatively, free rail transfers are available using Heathrow Express (change trains at Heathrow Central – please allow plenty of time for your connection and ensure you board the correct train).

Please be advised that bus service 482 travels from Terminal 4 to Terminal 5 and also from Terminal 4 to Southall, while bus service 490 travels from Terminal 4 to Terminal 5 and also from Terminal 4 to Richmond. The destination will be clearly displayed on the front of the bus but if you are unsure, please check with the driver.

[Back to top]

All journey times stated are approximate and may vary. In particular, you should allow extra time if your connecting ticket requires you to pick up baggage at Heathrow, or if you have arranged your own flight connection – in these cases, standard IATA minimum connection times do not apply. If you're in any doubt, please consult your airline.

Espero que pueda ser de interes y os resulte de ayuda

Saludos
Si hubiera aprendido educación no habría tenido tiempo de aprender nada más ( Cornelius Vanderbilt)

milita50

Mensajepor milita50 » 19 Oct 2011 07:01 am

jfkny escribió:Aquí os adjunto informacion sobre cambios de terminales en el aeropuerto de Heathrow ( por si pudiera ser de interes)

Getting around Heathrow

Fast, convenient transfers are available between Heathrow Airport's four terminals.

Terminals 1 and 3 are a short walk from each other. Terminals 4 and 5 are served by free trains and buses.

Are you a connecting passenger?

If your ticket was purchased as a flight connection and any baggage is checked through to your final destination, you will normally use dedicated transfer buses within the passenger-only zone. In this case you should follow the advice given in our Flight Connections pages.

Routes between terminals
Terminal 1 or 3 to Terminal 5
Terminal 4 to Terminal 5

Heathrow Terminals 1 and 3 are close together at the centre of the airport and linked by a pedestrian underpass with moving walkways. Just follow the signs for your terminal. Walking time is approximately 11 minutes.

[Back to top]

Use the Heathrow Connect rail shuttle for a convenient transfer between terminals. Trains run approximately every 30 minutes and the journey takes about six minutes. Please ensure you board the correct train, as Heathrow Express services also serve Terminal 5 and London Paddington.

Heathrow Central is between Terminals 1 and 3, which are a few minutes' walk away via underground walkways and signposted from the platforms. The Terminal 4 rail station is in the basement of the terminal and linked to check-in and arrivals by lifts and escalators.

Alternatively, the 555 bus runs every 19 minutes between the terminals. The transfer is free and buses stop close to the terminals.

Terminals 1 or 3 to Terminal 5

Use Heathrow Express trains for a free transfer between Heathrow Central and Terminal 5. This quick, convenient service runs every 15 minutes and the journey takes about three minutes. Please ensure you board the correct train as Heathrow Express also runs non-stop to London Paddington.

Heathrow Central is between Terminals 1 and 3, which are a few minutes' walk away via underground walkways and are signposted from the platforms. The Terminal 5 rail station is in the basement of the terminal and linked to check-in and arrivals by express lifts.

Alternatively, the 441 bus provides a free transfer between the terminals, taking 10 and 20 minutes. The N9 night bus, which runs between 23:55 and 04:55 (times vary at weekends), also takes ten minutes.

Services stop at the Terminal 5 bus station (next to the terminal) and the Heathrow central bus station (between Terminals 1 and 3).

Please be advised, bus service 441 travels from Terminal 4 to Heathrow Central and also from Terminal 4 to Englefield Green. The front of the bus will be clearly marked with its destination, but if you are unsure, please check with the driver.

[Back to top]
Terminal 4 to Terminal 5

Free bus transfers are available between the terminals, taking 12 to 15 minutes. Services 482 and 490 stop outside Terminal 4 and at the Terminal 5 bus station (next to the terminal building). Alternatively, free rail transfers are available using Heathrow Express (change trains at Heathrow Central – please allow plenty of time for your connection and ensure you board the correct train).

Please be advised that bus service 482 travels from Terminal 4 to Terminal 5 and also from Terminal 4 to Southall, while bus service 490 travels from Terminal 4 to Terminal 5 and also from Terminal 4 to Richmond. The destination will be clearly displayed on the front of the bus but if you are unsure, please check with the driver.

[Back to top]

All journey times stated are approximate and may vary. In particular, you should allow extra time if your connecting ticket requires you to pick up baggage at Heathrow, or if you have arranged your own flight connection – in these cases, standard IATA minimum connection times do not apply. If you're in any doubt, please consult your airline.

Espero que pueda ser de interes y os resulte de ayuda

Saludos

Muchisimas gracias jfkny, creo que me ha quedado bastante claro con esta explicaciones, gracias también a mmolinero, estamos en contacto. Un saludo

mmolinero

Mensajepor mmolinero » 25 Oct 2011 10:30 am

Muchas gracias jfkny. Muy util la información.

Un saludo.

mmolinero

Mensajepor mmolinero » 16 Dic 2011 07:35 pm

Ya de vuelta!!!!!

Me respondo a mi mismo. No hay ningún tipo de problema en Heathrow con las conexiones. Segun sales del vuelo, sigues las indicaciones de Fligth connections y hay una puerta para cada terminal destino. Te llevan autocares a la terminal indicada. Eso si, vuelves a pasar el control policial de turno.....

Saludos.

sandramajoral

Mensajepor sandramajoral » 16 Ene 2017 07:10 am

Hola

Quiero comprar unos vuelos de a NY i tengo una duda: El vuelo lo quiero compra con Edreams, o Expedia, Skyscanner,... la ida es Barcelona - Londres con British, 1h i pico de parada i cambio a Vigin Atlantic para llegar a NY (todo des de terminal 3 de Heathrow). He visto que no son partners por lo que no se si deberé ser yo que gestione las maletas (es decir, en la parada, salir y facturar de nuevo) y si ya serán ellos quienen lo gestionen.

He leído el hilo pero no me queda muy claro. Podría alguien que haya ya volado con ambas compañías explicarme su experiencia?

Volver a “Transporte”